Een jaar lang samenwerking met de Nederlandse Fotovakschool.

06 mei 2014

Playforward werkt inmiddels ruim een jaar samen met Stichting de Nederlandse Fotovakschool. In dat jaar hebben we een bedrijfsfilm, een promotiefilm en een YouTube bedrijfskanaal gemaakt. Ontzettend leuk en naar tevredenheid van beide partijen.


We leerden elkaar kennen via een gezamenlijke relatie. Na een kop koffie op het Leidseplein in Amsterdam was de samenwerking geboren. Inmiddels hebben we een bedrijfsfilm, een promotiefilm en een YouTube bedrijfskanaal gemaakt voor Stichting de Nederlandse Fotovakschool. Paul Akkermans, lid van bestuur van de Fotovakschool: “De Fotovakschool werkt nu ruim een jaar samen met Playforward. Playforward hebben wij leren kennen als een betrokken specialist die probeert in de huid te kruipen van haar klant. Zij zijn goed bereikbaar en plezierig in de omgang.”

We begonnen met het maken van een bedrijfsfilm. De bedrijfsfilm presenteert de Nederlandse Fotovakschool als dé opleider van creatieve beeldmakers in Nederland. Bij de opnames kwam het nodige kijken vanwege de verschillende interviews met studenten en docenten en de scènes die geënsceneerd moesten worden. “In de voorbereiding en uitvoering toont Playforward zich planmatig, gestructureerd en betrokken.”, aldus Paul Akkermans. 

Zodra de bedrijfsfilm klaar was, nodigden we Paul uit voor de première van de eerste versie, zoals we bij ieder project doen. We vragen dan om directe feedback en eventuele aanpassingen. Paul Akkermans: “Playforward is pas helemaal tevreden met het resultaat als de klant dat ook is. 

Na oplevering van de bedrijfsfilm en het online brengen van het YouTube bedrijfskanaal, begonnen we met de promotiefilm over de video-opleiding van de Fotovakschool. Ook voor deze promotiefilm was de nodige voorbereiding vereist. De uitdaging was om de promotiefilm genoeg te laten verschillen van de bedrijfsfilm, maar toch herkenbaar de Fotovakschool te laten zijn. “Een groot pluspunt van Playforward is dat zij instaat is om hoogwaardige diensten te verlenen op zowel conceptueel gebied als op technisch gebied. Met andere woorden, niet alleen het idee is leuk, maar ook de film zit technisch goed in elkaar”, aldus Paul Akkermans. Bij oplevering plaatsten we de promotiefilm op het YouTube kanaal en maakte we de promotiefilm vindbaar op YouTube, net als de bij bedrijfsfilm.

We werken met veel plezier samen met Paul en Ludwik van Stichting de Nederlandse Fotovakschool en hopen komend jaar weer bij te dragen om het verhaal van de Fotovakschool met impact neer te zetten. 

Links
- Stichting de Nederlandse Fotovakschool
- YouTube kanaal van de Fotovakschool

Benieuwd hoe wij onderscheidende films maken?

Introductiepakket ontvangen

Een jaar lang samenwerking met de Nederlandse Fotovakschool.

Wil jij scoren met videocontent? 

 

Ontdek onze succesformule


Vertel me meer. »

Video marketing
»