Standaard in onze video's
- Lengte van 1,5 minuut
- Project kick-off met Videostrateeg
- Script volgens eigen scriptmethode
- Video met muziek en logo-animatie
- 3x feedback bij iedere tussenstap
- Incl. alle gebruiksrechten voor publicatie
De zorg is een vitale sector. Het is een branche waar iedereen mee in aanraking komt en van groot belang is voor de samenleving. De zorg beweegt continue; van nieuwe behandelmethodes en procesverbeteringen tot digitalisering en innovaties. Ontwikkelingen die het verschil maken in het leven van mensen. Goede communicatie is vaak het startpunt tussen patiënt en de zorg. Video maakt communicatie in de zorg professioneler, toegankelijker en efficiënter.
Ook een animatievideo laten maken?
Zorg kan stressvol zijn voor patiënten. Een patiënt is vaak zenuwachtig voor zijn behandeling. Zij hebben zelf weinig kennis hierover. Het kan lastig zijn voor hen om te bepalen wat het best bij hen past en waar ze aan beginnen. Een bedrijfsfilm over het zorgtraject dat de behandeling stap voor stap doorloopt, biedt hier uitkomst. Het geeft patiënten een goed beeld hoe het werkt en wat ze kunnen verwachten. Dit helpt hen de juiste keuze te maken en brengt hen ook meer op hun gemak tijdens het zorgtraject.
Ook een animatievideo laten maken?
Het introduceren van een nieuwe zorgaanpak staat of valt bij goede voorlichting. Voor patiënten en behandelaars moet het duidelijk zijn hoe het globaal in zijn werk gaat en wat de voordelen ervan zijn voor hen. Een explanimation legt een zorgaanpak op een heldere manier uit. Perfect om alle betrokken in te laten zien waarom het de moeite waard is. En bij het uitrollen van de zorgaanpak ontlast het zorgpersoneel doordat zij minder tijd kwijt zijn aan voorlichting.
Werken in de zorg is uitdagend en zwaar. Personeel moet goed opgeleid zijn en bestand zijn tegen stressvolle situaties. Goed zorgpersoneel vinden is dan ook lastig. Op alle niveaus zijn er vaak mensen nodig. Een aansprekende wervingsvideo helpt de instelling, afdeling of vacature een gezicht geven door een beeld te schetsen hoe het er is. Natuurlijk komen medewerkers daarbij aan het woord. Authenticiteit is hierbij een sleutelwoord en belangrijke tip voor wervingsvideo's.
De zorg vernieuwt continue. Een belangrijke trend is zorg op afstand, waarbij met behulp van apps de patiënt thuis een deel van de zorg zelf kan uitvoeren. Monitoring van patiënten is een discipline dat goed op deze manier kan worden ingevuld. Zorg op afstand staat of valt bij de betrokkenheid van de patiënten of zij in staat zijn het op de juiste manier te doen. Heldere instructie is hierbij onmisbaar. Een instructievideo zorgt dat patiënten goed geïnformeerd hun onderdeel uit kunnen voeren en is zo een belangrijke basis voor deze zorgtrend.
Ook een animatievideo laten maken?
Congressen en conventies spelen een belangrijke rol in de zorg om up te date te blijven van de laatste ontwikkelingen, kennis te delen en nieuwe inzichten te krijgen. Het haalt mensen ook even uit hun directe werkomgeving en helpt zo zaken even vanuit een ander perspectief te bekijken. Een aftermovie laten maken van een congres geeft een goed beeld hoe het evenement is verlopen en wat er is gedaan, besproken en bereikt. Handig om te zorgen dat deelnemers terug op werk kunnen laten zien hoe het was. En perfect om de volgende editie mee te promoten.
Ook een animatievideo laten maken?
Er zijn veel zorginnovaties. Technologie en digitalisering bieden veel nieuwe mogelijkheden. Voor adaptatie van dit soort innovaties is een goede uitleg over de meerwaarde en hoe het werk de eerste stap. De zorgprofessionals – van bestuur tot zorgverlenend personeel – moeten begrijpen waarom juist deze innovatie ertoe doet. Een heldere animatievideo legt het concept van de innovatie uit en maakt dit beeldend, waardoor het duidelijk en toegankelijk wordt. Zo helpt het om innovaties die lastig tastbaar te maken zijn toch concreet te maken.
Er komt veel op patiënten af tijdens een behandeling. Natuurlijk zijn ze gespannen. En dan moet ze ook nog veel informatie verwerken. Door goede pre-operatieve voorlichting zorg je dat de kans van slagen van de behandeling groter is door patiënten duidelijk te maken wat zij zelf kunnen doen om herstel te bevorderen. Een animatie laten maken zorgt voor een heldere pre-operatieve voorlichting. Patienten kunnen dit op hun eigen gemak bekijken, eventueel meerdere keren. En een fysieke afspraak is in principe niet of minder frequent nodig.
Met deze opdrachtgevers in de zorg werken wij samen voor effectieve communcatie.
Video maken is een creatief proces. Met een helder stappenplan houden we grip en zorgen we voor een soepel proces.
We vertalen de input uit de brainstormsessie naar een creatief script. Hierin staat wat we laten zien en wat daarbij vertelt wordt. Met onze beproefde script-methode vertalen we jouw boodschap naar een overtuigend verhaal. Met jouw feedback maken we het script helemaal naar wens. We maken daarnaast een proefmodel zodat je een indruk krijgt hoe deze er in de animatie uitziet. Ook deze maken we met jouw feedback helemaal naar wens.
Het technische storyboard is in feite een vroege en nog ruwe versie van de animatie. We plaatsen je product in de gewenste omgeving en animeren alleen de functionaliteiten van je product. Zo kun je beoordelen of de aniamtie technisch klopt en er bijvoorbeeld geen onderdelen missen. Ook geven we de verschillende materialen de juiste look, bijvoorbeeld kunstof of metaal. Met jouw feedback maken we de het technisch storyboard helemaal kloppend.
Tijdens het animeren voegen we alle lagen van de 3D animatie samen. We creeëren bijvoorbeeld de dynamische camerabewegingen, lichteffecten en reflecties. Zo maken we een eerste versie die een goede indruk geeft van hoe de technische 3D animatie gaat worden. Vanuit deze versie werken we stap voor stap naar een steeds completer eindresultaat: een onderscheidende animatie die je iedereen wilt laten zien.