Video voor gemeenten
Heldere communicatie voor jullie inwoners
Het publieke domein is een dynamische omgeving. Er zijn grote belangen en iedereen komt ermee in aanraking. De publieke zaak gaat iedereen aan. Een grote verantwoordelijkheid. Goede communicatie is belangrijk voor draagvlak en de servicetaak van gemeenten. Maar communicatie is vaak lastig, want de doelgroep is net zo divers als jullie inwoners. Met een video zorg je voor heldere communicatie naar inwoners.
Voordelen
- Leg dienstverlening helder uit aan inwoners
- Zorg voor positieve beïnvloeding met campagnes
- Geef voorlichting over nieuw beleid
- Verleid toeristen om de stad te bezoeken
- Leg parkeermogelijkheden uit voor dagjes-mensen
Bekijk Cases ↓
Ook een animatievideo laten maken?
Dijk & Waard legt haar e-dienst uit
Het goed informeren van inwoners is belangrijk. Het zorgt dat zaken goed verlopen en dat mensen beter geholpen worden. Met de reisdocumentenpiek die begonnen is, heeft Dijk & Waar haar dienstverlening als e-dienst ingericht. Een animatievideo is de manier om inwoners goed voor te lichten over het aanvraag-proces. Op die manier gaan afspraken in één keer goed. En dat is wel fijn tijdens de extra drukte van de reisdocumentenpiek.
Ook een animatievideo laten maken?
Den Helder geeft het goede voorbeeld
Inwoners zijn niet altijd de perfecte burgers. Soms moeten zij gestimuleerd worden voor het gewenste gedrag. Streng toezicht en hameren op de regels is dan niet altijd de juiste manier. Positieve beïnvloeding is vaak effectiever. Het is ook een stuk sympathieker. Met een creatieve promotiefilm bereikt Gemeente Den Helder haar inwoners op een positieve manier en geeft zij het goede voorbeeld.
Harlingen legt haar parkeren uit
Parkeren... het zorgt voor de nodige frustraties bij inwoners en dagjes-mensen. Het vinden van een parkeerplek is al lastig en dan moet je er soms ook nog veel voor betalen. Voor gemeenten is parkeerbeleid belangrijk. Om de stad toegankelijk te houden en ook voor de begroting. Redenen genoeg dus waarom Harlingen toeristen goed informeert met een explanimation over het parkeren voor hun eilandbezoek. Zo word de stad niet vol geparkeert en wordt het de toerist makkelijk gemaakt.
HollandsKroon licht nieuw beleid toe
Aan goed beleid wordt vaak jaren gewerkt. En als het eenmaal uitgerold wordt, is het essentieel om inwoners, bedrijven en partners goed voor te lichten. Zij moeten weten wat het beleid inhoudt, welke keuzes gemaakt zijn en met welke reden. Een video is de perfecte vervanging van de papieren tijger. Met een videoproductie presenteert HollandsKroon haar beleid voor de huisvesting van arbeidsmigranten door scenario's in beeld brengen. Zo wordt het beleid concreet en helder uitgelegd.
Schagen verleidt toeristen met city marketing
Toerisme is voor veel gemeentes een belangrijk voor de lokale economie. Het biedt kansen voor de middenstand en zorgt voor een bruisende stad. Veel steden hebben toeristen veel te bieden, zoals musea, architectuur en een divers winkelaanbod. Schagen maakt haar city marketing dynamische en aantrekkelijk met een eigentijdse promotievideo. Zo geeft Schagen de stad een gezicht en profiel. De video brengt jaar sterke punten in beeld en zet een beleving neer, zodat de toerist alvast warm lopen.
Ja, ik wil een video laten maken!
√ Gratis adviesgesprek
√ Duidelijk prijzen
√ Vandaag al reactie