Meer inschrijvingen

 

In januari staan de Open Dagen gepland en moet de volgende lichting leerlingen gewerfd worden. Voor Susan Goudsblom  - communicatie-adviseur voor Jan Arentsz - is dit een periode met een bomvolle agenda. Ze moet aan de bak, want ook de andere scholen in de gemeente willen zoveel mogelijk nieuwe leerlingen werven. Dus hoe maak je dan het verschil? Het antwoord: een hippe merkvideo gericht op de leerlingen.  

background-color:#F2F0F2 donker

Het draait om de leerling

Voor het Jan Arentsz produceerden we een eigentijdse video die draait om de leerling. We wilden een video maken die jongeren van 11-12 jaar gewoon gaaf zouden vinden. Dus dat betekent: geen informatiedump over vakken en onderwijsvisie. Juist wel een sprekende video met een licht brutale stijl. En dat werkt: de Open Dagen waren de drukste ooit en het werd het jaar met de meeste inschrijvingen. 

 

De klantvraag

Het Jan Arentsz wilde met een video laten zien waarom leerlingen voor hun school moesten kiezen. Ouders willen graag meer informatie, over vakken en onderwijsvisie. Maar leerlingen vinden dat allemaal niet zo interessant. Dus hoe spreek je hen dan aan?  

De strategie

Wij adviseerden een video die jongeren gewoon heel gaaf vinden. Leerlingen willen naar een leuke school. Als zij een te gekke video zien, dan creëert dat een positief beeld van de school. Ons advies was dus om geen video te maken die van alles uitlegt, maar juist gewoon laat zien hoe tof het de school is. Naast de volledige video adviseerden we ook om korte versies te maken voor een social media campagne. Dat zijn tenslotte de kanalen waar leerlingen actief zijn.

We leverden ook korte versies voor de social media campagne.

De video

De video is een stoer en up-tempo. De beelden en scènes wisselen elkaar in hoog tempo af. De muziek en voice-over zijn licht brutaal in stijl. De tone-of-voice is bewust straats met worden als 'shinen' en 'je ding doen'. Op deze manier blijven we dicht bij de beleefwereld van jongeren. 

Het resultaat

De video zorgde voor de succesvolste wervingsjaar ooit. De Open Dag was één van de drukste en er stonden regelmatig files voor de school. Voor dat schooljaar zijn er 100 meer aanmeldingen dan het jaar ervoor en dat terwijl het leerlingaanbod daalt. 

Een video laten maken?

Start hier jouw offerte

Meer inschrijvingen

Wil jij scoren met videocontent? 

 

Ontdek onze succesformule


Vertel me meer. »

Video marketing
»