Een productvideo die direct voor meer omzet zorgt, dat is het verhaal van Flexim. Als producent van dakmortel voor professionele dakdekkers leveren zij ook een variant in een tube, voor de consument. Het probleem: het verkocht niet. Er waren vrijwel geen bestellingen. Daarom koos Jelle Appelman - eigenaar van Flexim - voor een productvideo om daarmee de conversie van de webshop te verbeteren.
Zien is geloven
Voor Flexim maakten we een eenvoudige productvideo die laat zien hoe het product werkt en welke voordelen het biedt. Consumenten zien zo hoe makkelijk het product eigelijk in gebruik is. Na het online plaatsen van de video is de conversie enorm gestegen. Nu komen er iedere week bestellingen binnen, terwijl voorheen het product eigenlijk nauwelijks verkocht werd.
De klantvraag
Wat doe je als een product in je webshop niet loopt? Met korting strooien? Meer geld in Google-ads pompen? Gewoon uit de verkoop halen? Met die vraag zat Jelle Appelman van Flexim. Gelukkig dacht hij ook aan een productvideo, want dat bleek de oplossing.
Onze strategie
Mensen kopen een product als ze goed begrijpen wat het doet, wat het ze er aan hebben en hoe ze het moeten gebruiken. Daarom was ons advies: een combinatie van promotie én instructie. Dat laat zowel de voordelen van het product zien als het eenvoudige gebruik ervan.
De video
De kracht van deze video zit in de eenvoud. We brengen een echt dak in een echte situatie in beeld. Dat is herkenbaar voor consumenten en vergroot de geloofwaardigheid. Door het heel simpel en duidelijk uit te leggen, komt de boodschap goed over en is het niet te 'TellSell'. De video verlaagt zo de aankoopdrempel.
Het resultaat
Na het plaatsen van de video steeg de verkoop van Flexim Refix enorm. Van slechts enkele aankopen in een een jaar naar meerdere bestellingen per week. Voortbouwend op dit resultaat is er ook een Engelse versie van deze productvideo gemaakt. Zo kan Flexim een nog grotere markt aanspreken.