Een industriële robot, dat klinkt geavanceerd en complex. Er zit natuurlijk ook prachtige technologie achter. Maar hoe leg je uit welke meerwaarde dat bied in het productieproces van je klant? Dat is de uitdaging die Rob Beentjes had - eigenaar van Tebulo Robotics. Uiteindelijk was het heel simpel: probeer het niet te verkopen, maar laat het gewoon zien.
Show them, don't sell them
Voor Tebulo Robotics produceerden we een Technische 3D video, die hun industriële robot vrijwel levensecht visualiseert. In de video laten we zien hoe de robot onderdeel is van een fabrieksproces. Hiermee maken we het heel concreet. Tijdens salesgesprekken stoten klanten elkaar aan en ze zijn direct geïntereseerd.
De uitdaging
Hoe verkoop je een robot? Dat is best een uitdaging, want zo'n koopbeslissing is niet zomaar gemaakt. En er zijn vaak meerdere rollen bij betrokken: directie, proces engineers, et cetera. Dus hoe maak je concreet wat de robot precies levert? Laten zien, werkt uiteindelijk gewoon het beste.
Onze strategie
We wilden een video maken, die heel concreet maakt hoe een robot van Tebulo het proces van hun klanten efficiënter en veiliger maakt. Daarom was ons advies om niet te verzanden in allerlei technologische details, maar juist te laten zien hoe de robot onderdeel wordt van het proces.
De video
De kracht van deze video zit in de complete visualisatie van het proces. Naast de robot zelf hebben we ook een complete fabrieksomgeving gemaakt. Daardoor maakt de video heel concreet hoe het werkt en welke voordelen het biedt. Zo is de meerwaarde heel duidelijk.
Het effect
De video wordt gebruikt tijdens salesgesprekken om klanten direct te laten zien wat de robot biedt. Dit werkt goed, zeggen de vertegenwoordigers van Tebulo. Tijdens het kijken stoten klanten elkaar aan om ergens op te wijzen. Zodra de video af is, stellen ze direct concrete vragen over wat ze gezien hebben. Ze zijn direct geïnteresseerd. Daardoor hebben ze betere salesmeetings.