Een digitaal platform dat ongekende mogelijkheden biedt voor klanten, dat is natuurlijk super. Maar nog niet zo makkelijk verkocht. Voor klanten zijn de mogelijkheden niet altijd duidelijk. Daar liep Harold Elfring - IT Director van ACL Airshop - tegen aan bij het op de markt brengen van hun digitale diensten. Daarom wilde hij een animatievideo maken om de diensten helder uit te leggen.
Een heldere uitleg werkt
Voor ACL Airshop maakten we een video die helder het concept van hun digitale platform uitlegt. De simpele taal met overzichtelijke visuals maken het heel duidelijk. Vanuit deze animatie hebben we meerdere short video's voor social media geleverd. De video levert concrete leads op, die 1-op-1 naar de video verwijzen.
De klantvraag
ACL Airshop heeft een onderscheidend digitaal platform waarmee klanten meer grip en controle krijgen over hun operatie. Een product met veel potentie. Maar het verkopen ervan was toch lastig, ontdekte Harld Elfring. Voor veel klanten was het niet helemaal duidelijk hoe het werkte en wat ze ermee kunnen.
Onze strategie
We adviseerden om een heldere uitleganimatie te maken en die ook te gebruiken om meerdere korte shorts video's te maken. Een heldere uitleg helpt om te verkopen, doordat klanten het beter snappen. En de korte short video's vergroten het bereik door deze actief via social media in te zetten.
Dit is een Short video over de 'Smart Trackers' van ACL Airshop, ideaal voor socials en email campagnes.
De video
De kracht van deze video is de simpele taal in combinatie met overzichtelijke visuals. Dit maakt de uitleg heel duidelijk. De animatie is vormgegeven in de huisstijl van ACL Airshop waardoor het naadloos in gezet kan worden via meedere kanalen. Zo upgrade de video de hele marketing.
Het resultaat
De video levert direct leads op. Er komen concrete aanvragen binnen en die verwijzen vaak ook 1-op-1 naar de video. Er was zelfs een lead die een screenshot meerstuurde met zijn aanvraag. De video is daardoor een directe ondersteuning voor de verkoop.