Een award winnen is een mooie erkenning. Veel bedrijven zetten dit op de website en delen een bericht op social media. Maar meer dan een paar likes levert dat vaak niet op. Daar wilde Elisa - Markeingmanager van Ambrero - geen genoegen meenemen. Zij wilde de award gebruiken als kans om extra zichtbaar te worden. Het idee hoe ze dat wilde bereiken, had ze al in haar hoofd: met een ludieke video.
Humor is aanstekelijk
Voor Ambrero produceerden we een ludieke social media video, waarin ze met een grote knipoog bekend maken dat ze een award gewonnen hebben en 'niet meer over straat' kunnen. In de video ligt het er lekker dik bovenop en dat werkt aanstekkelijk. De video had bijna 78.000 views op Facebook met een 2,8% CTR en het leverde zelfs een lead op via de nieuwsbrief.
De klantvraag
Bij Ambrero wilden ze aandacht vragen voor een award die ze gewonnen hadden. Maar dit wilden ze niet simpel vermelden op de site, maar juist gebruiken als kans om echt zichtbaar te zijn. Ze hadden zelf al een ludiek script bedacht voor de video, maar hoe breng je dit nu het beste tot leven?
De video
Doordat Ambero zelf al een idee had bedacht, konden we snel schakelen. De productie van de video hebben we simpel gehouden, zodat het authentieker is en daardoor een hoge gunfactor krijgt. De mensen van Ambrero zijn de acteurs en met de wat extra props is de video helemaal af.
Het resultaat
De video werd onwijs goed opgepikt op social media. Op LinkedIn waren er veel interacties, zoals Likes en Comments. Op Facebook ging het nog harder met bijna 78.000 weergaven en een CTR van bijna 2,8%. De video levert ook nog een lead op, via de nieuwsbrief.