YouTube als nieuwsbron | Visual Journalism

21 augustus 2012

Volgens de schrijver op Marketingfacts wordt het vertellen van de ’Corporate Story’ steeds makkelijker. Door de nieuwe media zijn er namelijk geen journalisten als tussenpersoon nodig om je verhaal te vertellen. Bedrijven kunnen direct de consument bereiken met eigen content. Online video wordt hierin steeds belangrijker.

YouTube als nieuwsbron 
Volgens het Project for Excellence in Journalism van het Pew Research Center heeft YouTube een nieuwe vorm van visual journalism ontwikkeld. Bij oprichting was YouTube een plek waar persoonlijke video’s te vinden waren, al snel werd het ook een bron van informatie en daarmee de op één na grootste zoekmachine. Nu gaan steeds meer mensen op de videosite ook opzoek naar nieuws.

Corporate Visual Journalism
De auteur op Marketingfacts stelt dat hier kansen liggen voor bedrijven in de vorm van ’Corporte Visual Journalism’. Drie vormen hoe een bedrijf dit kan aanpakken zijn: 

Interviews: 
Breng de kijker in contact met interessante mensen in het bedrijf, zoals de CEO.

Events:
Verslaggeving van een evenement biedt afwezigen de gelegenheid om toch mee te genieten.

Best-practice:
Licht toe hoe men het beste een product kan gebruiken. Hierin kunnen bestaande gebruikers een rol spelen als ambassadeurs, maar het is bijvoorbeeld ook een mooie gelegenheid om een nieuwe functie te introduceren. 

Links
Lees het hele artikel op Marketingfacts 
Meer informatie over videoproducties

Benieuwd hoe wij onderscheidende films maken?

Introductiepakket ontvangen

YouTube als nieuwsbron | Visual Journalism

Wil jij scoren met videocontent? 

 

Ontdek onze succesformule


Vertel me meer. »

Video marketing
»