Visueel communiceren is een succesfactor in content marketing.

03 juli 2017

Content marketing is tegenwoordig een vast onderdeel van de meeste marketingstrategieën. Doordat zoveel bedrijven content delen wordt het steeds lastiger om jezelf te onderscheiden; het aanbod is groot. In deze infographic van het britse bedrijf Skilled.co ontdek je de sterke punten van verschillende type content. Wat duidelijk naar voren komt is dat het visueel maken van je content het succes drastisch vergroot. 

Infographics 

Een infographic is hét voorbeeld van snackable content. Het is super visueel en zorgt ervoor dat we veel informatie snel en makkelijk tot ons nemen. Hierdoor wordt een infographic snel bekeken en veel gedeeld. Het potentieel bereik van zo'n infographic is dan ook groot. Het is dus perfect om je online zichtbaarheid en verkeer te vergroten. Afbeeldingen, zoals infographics, behoren tot de top 3 van de beste scorende type content op social media. Wellicht is dat de rede dat ruim 70% van de marketeers infographics gebruikt. 

Blogs 

Blogs zijn de nummer 1 content onder marketeers. Vrijwel iedere marketeer heeft weleens een blog of artikel gedeeld. Voor veel klanten zijn blogs een betrouwbare bron van informatie. Een blog biedt de mogelijkheid om dieper op een onderwerp in te gaan. Het vraagt wat meer van de klant, maar het biedt inhoudelijk de meeste diepgang. Blogs zijn essentieel om je zoekmachine rankings te verbeteren en genereren leads via je website. Ook hier is het weer zaak om je content visueel te maken; blogs met afbeeldingen worden 2x zoveel gedeeld als blog zonder afbeeldingen.  

Video's 

Video's hebben een directe invloed op het koopgedrag van klanten; klanten die video bekijken hebben een 1.81x grotere kans om een aankoop te doen dan klanten die dat niet doen. Niet verwonderlijk dat marketeers video's als de beste renderende content zien. Er zijn  veel soorten video's. De top 3 effectiefste type video's zijn klantreferenties, uitleganimaties en productvideo's. Verder versterkt het gebruik van video's email marketing; emails met het woord 'video' in de titel worden meer geopend, hebben een hogere door-klik-ratio en minder afmeldingen. Op social media zijn video's de beste presterende type content.

Benieuwd hoe wij onderscheidende films maken?

Introductiepakket ontvangen

Visueel communiceren is een succesfactor in content marketing.

Vraag nu
gratis aan:

Introductiepakket

Introductiepakket
»