Multimediale Pr maakt het verschil

18 november 2011

Pr kan sterk bijdragen aan de beeldvorming omtrent een organisatie. Pr-managers hebben allerhande middelen tot hun beschikking, zoals persberichten, case studies en opinie-artiekelen. Maar maken deze nog wel het verschil? Pr-specialisten pleiten voor het gebruik van video in uw communicatie!

Voor de Pr van uw organisatie is het verstandig om uw uitingen van multimediale content te voorzien. Een persbericht moet dus niet alleen uit tekst bestaan. Biedt ook foto’s en een filmpje met bijvoorbeeld een interview erin. Dit is nodig om uw pr-uitingen interessant te maken en helpt om een groot publiek te bereiken. Uit onderzoek blijkt dat berichten met bijvoorbeeld video-content 3,5 keer meer bekeken en gedeeld worden.

Ook voor de vindbaarheid van uw pr-uitingen draagt multimediale content bij. De kans is 50 keer groter dat uw video gevonden wordt in zoekmachines dan tekst. Met social media kunt u het bereik van uw uitingen ook vergroten, maar ook hier geldt dat je hier wel met interessante content moet aankomen. Zo maakt u uw uitingen goed vindbaar in Google en YouTube. 

Kortom video wordt in steeds meer vormen van communicatie een belangrijk element. Dit geldt voor commerciële uitingen, zoals bedrijfsfilms en reclamefilms maar ook voor reguliere communicatie, zoals registraties, aankondigingen, sfeer impressies en interviews. Al uw content moet relevant, interessant en goed vindbaar zijn!

Bron: marketingfacts 

Handige links 

Lees het arikel op marketingfacts.nl

Meer informatie over video-content laten maken

Benieuwd hoe wij onderscheidende films maken?

Introductiepakket ontvangen

Multimediale Pr maakt het verschil

Wil jij scoren met videocontent? 

 

Ontdek onze succesformule


Vertel me meer. »

Video marketing
»