Hoe zorg je dat er genoeg animo is voor jouw evenement? Door een aftermovie te laten maken leg je de sfeer van jouw event vast en laat je zien waarom iedereen moet komen. Events krijgen een steeds grotere rol in de communicatiemix en bieden een mooie kans om in contact te komen met klanten en partners. Een aftermovie maken is de ideale manier om jouw evenement te promoten. Laat zien wat er te beleven is, wat bezoekers er van vinden en hoe de sfeer is. Verspreid de aftermovie op je website, via social media en emailcampagnes.
- Wil jij jouw evenement promoten?
- Wil jij de sfeer vast leggen van jouw event?
- Wil laten zien hoe bezoekers jouw event ervaren?
Ook een animatievideo laten maken?
Promoot events met een Aftermovie
Voor een succesvol evenement heb je succesvolle promotie nodig. Onderzoeken tonen aan dat 43% van de mensen graag meer video's van bedrijven willen zien. En de helft van de mensen geeft aan dat zij de voorkeur geven aan videocontent boven andere vormen van content. Een aftermovie laten maken, is dus een goede manier om je evenement onder de aandacht te brengen. Met een aftermovie breng je de beleving en ervaringen van bezoekers over en laat je zien waarom jouw event de moeite waard is. Eén van onze Tips voor aftermovies; gebruik de video zowel na je laatse event als voor de volgende editie. Zo werf je effciënt nieuwe bezoekers.
Een aftermovie door Playforward
Als gespecialiseerd productiehuis creëren wij impact voor onze opdrachtgevers en helpen hen zich zo te onderscheiden. We maken al onze producties 100% op maat met ons met onze beproefde script-methode. Zo vertalen we jouw wensen naar een sterke aftermoie. We hebben alle makers in huis waar je direct mee schakelt. Je film is zo soepel en binnen deadline klaar. We hebben all talloze events vastgelegd.
Ook een aftermovie laten maken?
Veelgestelde vragen
Wat is een aftermovie?
Een aftermovie is een sfeervideo van een evenement, zoals conferenties, congressen of beurzen. In 1 tot 1,5 minuut geeft een aftermovie een positief beeld van het evenement. Vaak biedt het de kans om sprekers en bezoekers aan het woord te laten en te delen wat zij van het event vinden. Aftermovies worden ingezet voor PR na het evenement, maar ook ter promotie van de editie het jaar erop.
Waarom een aftermovie laten maken?
Een aftermovie laten maken is dé manier om jouw evenement te promoten. Door de sfeer neer te zetten en bezoekers te interviewen, brengen we het evenement op een krachtige manier in beeld. Zo neem je mensen mee in de 'vibe' van dag. Een video draagt bok aan professionaliteit van het event en is veelzijdig in te zetten. Een paar ideeën..
- Plaats de aftermovie op de ladings- of registratiepagina voor de nieuwe editie van het event
- Verspreid de aftermovie via social media om meer 'buzz' te creeëren vlak na het evenement
- Mail alle bezoekers met een bedank-mailtje met de aftermovie
- Gebruik korte quotes van bezoekers als 'spin-off' content voor extra social media posts
Wat is er mogelijk voor aftermovies?
Ieder event is uniek, dus iedere aftermovie ook. Natuurlijk zijn mooie sfeerbeelden en een positieve, up-tempo edit de basis van iedere aftermovie. Er is daarnaast nog veel mogelijk om de impact te vergoten. Een paar ideeën en mogelijkheden:
- Interview bezoekers die vertellen wat zij van het evenement vinden
- Film de evenementlocatie of het festivalterrein met een drone
- Interview sprekers over de boodschap van hun lezing of workshop
- Gerbuik foto-stills uit het beeldmateriaal als afbeeldingen voor social post
- Interview de organisatoren of initiatiefnemers over het 'waarom' van het event
- Gebruik korte clips van 20 seconden als content voor social post
- Maak een timpelapse van het event of terrein
Hoe gaat een aftermovie maken in zijn werk?
Voor een aftermovie hebben wij een overzichtelijk proces. Het begint met een goede voorbereiding, waarin wij een briefing krijgen over het evenement. Wat is het programma, welke sprekers komen er, zijn er bijzondere activiteiten die echte 'must-haves' zijn? Als interviews onderdeel zijn van de aanpak bespreken we samen wie we gaan interviewen en wat voor vragen we ze gaan stellen. Zo zorgen we dat we goed voorbereid zijn.
Tijdens evenement filmt onze crew zelfstandig. We maken een draaiboek op basis van de briefing waarin staat wat, wanneer en waar de cameramensen filmen. Zo zorgen we dat alles op beeld vast leggen.
Na het evenement beginnen we met de edit. Om het momentum vast te houden, is ons streven om de aftermovie met 1 week op te leveren. Er is gelegenheid genoeg om feedback te geven, zodat de video 100% naar wens is.
Hoe snel leveren jullie?
Een aftermovie leveren we binnen 1 week op, zodat jij de 'buzz' van het evenement kan vasthouden. Er kan reden zijn dat de aftermovie sneller klaar moet zijn. Bijvoorbeeld dezelfde dag of de dag na het event. Als specialist in spoedklussen kunnen wij dat ook. Sneller leveren vraagt wel extra voorbereiding aan onze kant. Voor het leveren op dezelfde dag moeten wij diezelfde avond nog monteren, dus dat moet ingepland worden. Overleg jouw deadline en wij zorgen dat de aftermovie klaar is.
Ons heldere stappenplan
Klik op een icoon in het stappenplan waar je meer over wilt weten.
Klik op een icoon in het stappenplan waar je meer over wilt weten.
Koen geeft je graag advies
Standaard in ons startpakket
- Lengte van 1,5 minuut
- Creatieve aanpak door Regisseur
- Filmdag door Allround Filmmaker
- Montage met muziek en logo-animatie
- 3x feedback bij iedere tussenstap
- Incl. alle gebruiksrechten voor publicatie